How To Stop (A While) Buying Books?

Lately, I really love to buy books. Everytime I go to Jakarta, Bekasi or places where I can find Gramedia, I’ll take time to visit the bookstore. Even though I know and aware that I still have several unread books, I can’t resist myself to take a book or two with me and bring it home.

The Lovely Books

Those are books that I haven’t read yet.

When I went home last week, I visited Gramedia in Malang while waiting for my travel car. At that time, I’ve already brought The Pillars of The Earth with me to prevent my urge for bringing more books home with me. Unfortunately, it didn’t work. I successfully bought Eat Pray Love by Elizabeth Gilbert, Cinta by Ollie, and Un Soir Du Paris😦.

Now, I am having not less than 18 books to read (and I still want to buy several). I keep opening online bookstores to look around some titles. Somehow I don’t count how much money I’ve spent in a month to buy books.

From each book I get countless information, imagination, irresistible and rapturous experiences, fun, knowledge, devotion, vocab and much more. They always satisfy my thirst to those matters. In short, they bring exuberance on my day.

The last, I don’t know how to control my urge from buying books😦.

9 thoughts on “How To Stop (A While) Buying Books?

    • fitri berkata:

      hahaha mulai memasuki masa di mana aku bakal bilang “sayang waktunya kalo dipake tidur”, soale banyak yang pengen di baca😀.

      Aku juga gitu, ga ngrasa dosa malah seneng *yaapa coba*😆

  1. anggriawan berkata:

    w00gh.. itu foto tumpukan semua buku yg di kos atau cuma buku yg blm dibaca?😄

    btw, irisan bacaan kita kyny cuma di malcolm galdwell😄 hehe.. ide2 utamanya menarik, tapi kebanyakan poci-poci ga penting.. lumayan lah buat melatih speed reading

    *tukang koleksi buku, yg sbny ga trl suka baca buku — lbh suka baca ppt poin2 pentingnya :p*

    • fitri berkata:

      Itu yang belum kelar dibaca dan beberapa masih ada plastiknya😆.
      Emang kamu biasanya beli buku apaan?😀 Kali aja bisa dipinjem (walo rasanya emang lebih puas kalo beli sendiri😀 )

  2. glowandflow berkata:

    whottt??? mending aku dong. buku terbeli yang belum aku baca CUMAN 6 buku :p. itupun banyak yang sebelumnya uda aku terlantarkan karena ternyata bukunya membosankan.

    kalo udah sebanyak itu mending stop beli buku dulu deh. karena kalo terus ditumpuk nantinya pasti ada yang akan nggak kebaca ma kamu *berdasarkan pengalaman pribadi nih*..

    ntar pinjem the historian-nya ya😀

    • fitri berkata:

      seneeeeeng bgt kalo ke Jakarta apa Bekasi gituh mampir ke Gramed, sepertinya aku dipelet toko buku >.<. Akan ku coba ngebut ngabisin buku. Bahkan sampe ada plan akhir taun, kalo nggak di kos baca buku ya ke Jogja sama ngabisin peer baca juga (cuma pindah lokasi sama nyari tempat yg pewe buat baca :D)

Habis maen komen dong :D

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s